An error occurred while updating the entries. See the inner exception for details. زبان انگلیسی برای حوزه علوم ارتباطات و رسانه (عمومی)
تعداد بازدید : ۱۱۸۷
یکشنبه ۵ تیر ۱۴۰۱ ۱۲:۲۷
زبان انگلیسی برای حوزه علوم ارتباطات و رسانه (عمومی)

زبان انگلیسی برای حوزه علوم ارتباطات و رسانه (عمومی)

دوره ای برای علاقمندان به زبان تخصصی انگلیسی در حوزه رسانه
حاشیه خبر:

استاد محمد عامریان:

افتخارات علمی

  • رتبه اول مقطع دکتری، دانشگاه علامه طباطبایی-تهران، معدل کل: 18.64
  • رتبه ممتاز مقطع کارشناسی ارشد
  • رتبه ممتاز مقطع کارشناسی

عضویت ها

  • انجمن آموزش زبان و ادبیات انگلیسی ایران
  • انجمن زبان شناسی ایران
  • انجمن روان شناسی ایران
  • انجمن جامعه شناسی ایران
  • انجمن مطالعات برنامه درسی ایران
  • انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطات

 تحصیلات

  • 1398-1392 مقطع دکتری – رشته آموزش زبان انگلیسی، دانشگاه علامه طباطبایی
  • 1391-1389 مقطع کارشناسی ارشد – رشته آموزش زبان انگلیسی
  • 1389-1384 مقطع کارشناسی – رشته زبان و ادبیات انگلیسی

 سوابق کاری

  1. تدریس دروس زبان پیش نیاز (کارشناسی)، زبان عمومی (کارشناسی)، زبان تخصصی تهیه کنندگی (کارشناسی ارشد)، زبان تخصصی تولید سیما 1 و 2 (کارشناسی ارشد)، زبان تخصصی ادبیات نمایشی 1 و 2 (کارشناسی ارشد)، زبان تخصصی مطالعات رسانه – رادیو و تلویزیون (دکتری)، دانشگاه صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران، مهر 1399 تا کنون
  2. طرّاح و مجری دوره الکترونیکی و ترکیبی (Blended) آموزش زبان کارکنان و مدیران شرکت ملّی نفت ایران – 1397 تا 1398
  3. تدریس دروس تخصصی رشته های مترجمی زبان انگلیسی و زبان و ادبیات انگلیسی (خواندن و درک مفاهیم 1 و 2 و 3، دستور و نگارش 1 و 2، فنون یادگیری زبان، خواندن پیشرفته، خواندن متون مطبوعاتی) و دروس زبان انگلیسی عمومی و تخصصی رشته های دیگر در دانشکده های مختلف دانشگاه علامه طباطبایی – 1393 تا 1399
  4. تدریس دروس زبان انگلیسی دانشگاه صنعتی شریف، 1397-1396
  5. طرّاح و مدرّس دوره های زبان انگلیسی برای اهداف ویژه (تجاری، اداری، بین الملل) در شرکت ها و سازمان های مختلف کشور در شهر تهران – 1394 تا 1399
  6. مترجم شفاهی همزمان کنفرانس های بین المللی در حوزه های مالی، تجاری و انرژی در سازمان های مختلف کشور در شهر تهران – 1396 تا 1399
  7. تدریس در مجموعه برنامه های ویدیویی آموزش زبان انگلیسی موسسه پارسه برای داوطلبان آزمون سراسری، 1394
  8. ترجمه مدخل های متعدد از دانشنامه «روش های تحقیق کیفی» با همکاری با پژوهشگاه آموزش و پرورش، 1395-1394
  9. عضو کمیته اجرایی سومین کنفرانس آموزش زبان انگلیسی در دانشگاه علامه طباطبایی (ATU-ELT3)، 1394
  10. تدریس چهار دوره 120 ساعته کلاس زبان تافل برای دانشجویان دوره دکتری دانشگاه علامه طباطبایی، 1396-1394
  11. برگزاری کارگاه آموزشی 40 ساعته (10 هفته) «روش های یادگیری زبان انگلیسی» برای دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی، 1396
  12. تدریس زبان انگلیسی به پزشکان و پرستاران، مرکز طبّی کودکان (بیمارستان امام خمینی (ره))، تابستان 1394
  13. مترجم مجله علمی-پژوهشی «سیاست متعالیه» (وابسته به دفتر مطالعات سیاسی حوزه علمیه قم)، 1395-1393
  14. تدریس زبان انگلیسی، دانشگاه علوم انتظامی امین، 1395-1394
  15. تدریس در دانشگاه های پیام نور و غیرانتفاعی، 1395-1391
  16. خبرنگار و مسئول حوزه استانی خبرگزاری دانشجو (snn.ir) از آبان 1385 تا آبان 1390 همزمان با تحصیل در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد

 کارگاه های رسانه ای

                    1. مهارت های رسانه، دانشکده خبر (خبرگزاری جمهوری اسلامی)، 1387

  1. خبرنگاری سطح 1 و 2، خبرگزاری دانشجو، 1387-1386
  2. خبرنگاری، سطح 1، باشگاه خبرنگاران جوان (صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران)، 1384

 شرکت در همایش های علمی ملّی و بین المللی

 

  1. نخستین همایش ملّی رسانه ملّی و مکتب سلیمانی، 14 و 15 دی 1399، مرکز همایش های بین المللی صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران
  2. نخستین همایش رسانه ملّی و تبلیغات بازرگانی، 23 و 24 آذر 1399، مرکز همایش های بین المللی صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران
  1. The 8th Conference on Issues in ELT in Iran (IELTI-8)، دانشگاه تهران، 1396
  2. The second international conference on The Need for Dialogue in Humanoities: Globalizing
    Humanities and Social Sciences، دانشگاه خوارزمی و پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، 1394
  3. SELT Sharif Conference، دانشگاه صنعتی شریف،1394
  4. Necessity of Dialogue in Human Sciences: Inter-Disciplinary Studies، دانشگاه خوارزمی، 1394
  5. The 3rd ATU-ELT Conference، دانشگاه علامه طباطبایی، 1394
  6. The 2nd Conference on Interdisciplinary Approaches to Language Teaching, Literature and
    Translation Studies، دانشگاه فردوسی مشهد، 1393
  7. The 9th Iranian Conference on Linguistics، دانشگاه علامه طباطبایی، 1392
  8. Regional Conference on Translation Studies: Fields and Challenges، دانشگاه پیام نور، 1392
  9. The 3rd Congress on “Linguistics and Interdisciplinary Studies”، دانشگاه الزهرا، 1392
  10. The International Conference on Current Trends in ELT: Putting the Learner in the Spotlight,، دانشگاه ارومیه، 1392
  11. The 1st National Conference on Higher Education in Arts، دانشگاه هنر تهران، 1391
  12. The 1st Conference on Language Learning and Teaching: An Interdisciplinary Approach (LLT-IA)، دانشگاه فردوسی مشهد، 1391
  13. The 10th International TELLSI Conference (Teaching Language and Literature Society of Iran)، دانشگاه شهید بهشتی، 1390
  14. The National Conference on Language and Concepts of Social Sciences، دانشگاه تهران، 1390
  15. The First Annual Conference on Challenges and Necessities of Regarding Culture in the Quality of
    Teaching Foreign Languages، دانشگاه تهران، 1390
  16. The First International Conference on Iran’s Dialects at Desert Areas، دانشگاه سمنان، 1389

ارائه مقاله در همایش های علمی ملّی و بین المللی

 

  1. عامریان، م. و حمیدی، ع. (1399). اعتراف بزرگ: بررسی بازتاب شخصیت حقیقی سردار قاسم سلیمانی در رسانه ها و نزد متفکّران غربی، نخستین همایش ملّی رسانه ملّی و مکتب سلیمانی، 14 و 15 دی 1399، مرکز همایش های بین المللی صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران
  2. عامریان، م. و نامجوفرد، ف. (1399). بررسی واکنش رسانه های مهم بین المللی انگلیسی زبان به شهادت سردار سلیمانی و نحوه پوشش این رویداد توسط آنها، نخستین همایش ملّی رسانه ملّی و مکتب سلیمانی، 14 و 15 دی 1399، مرکز همایش های بین المللی صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران
  3. بررسی ویژگی های نشانه شناسی «روایت» در تبلیغات تلویزیونی بانکی: مطالعه تطبیقی آگهی های تلویزیونی ایران و شبکه های انگلیسی زبان، همایش رسانه ملی و تبلیغات بازرگانی، دانشگاه صداوسیما، 1399
  4. Developing a Profile of Profession-Oriented EAP Needs of Iranian University
    Students in Business and Economics: A Triangular Approach، دانشگاه پادوا، ایتالیا، 1398
  5. Professional English Needs of University Graduates in Business and
    Economics in Today’s Iranian Business Sectors، سومین همایش انجمن مدرسان زبان انگلیسی، دانشگاه لیورپول، انگلستان، 1398
  6. Academic English for Occupational Purposes: The Case of
    Iranian Business Sectors، دانشگاه جرجیا، آمریکا، 1397
  7. Professional Needs Vs. Existing Feeds: Any Match between
    EAP Curricula for Business and Economics and Real Needs of the Market?، همایش آموزش زبان انگلیسی، دانشگاه تهران، 1396
  8. The Role of Teaching English in Globalizing Humanities and Social Sciences، دومین همایش ضرورت گفتگو در علوم انسانی، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، 1396
  9. A Forgotten World: Learner Autonomy in EFL Textbooks، دانشگاه علامه طباطبایی، 1395
  10. A Forgotten World: Learner Autonomy in EFL Textbooks، اولین همایش ضرورت گفتگو در علوم انسانی، دانشگاه خوارزمی، 1394
  11. Comparative Critical Discourse Analysis of Iranian and International TV
    Banking Advertisements، دومین همایش آموزش زبان و مطالعات بین رشته ای، دانشگاه فردوسی مشهد، 1393
  12. Reviewing the Visualization Strategies in EFL
    “Research” Course Book of Payam-e-Noor university: An Argument for the Development، همایش منطقه ای مطالعات ترجمه، دانشگاه پیام نور، 1392
  13. Evaluation of Payam-e-Noor university Guide
    Books: Targeting EFL “Writing” Courses، همایش منطقه ای مطالعات ترجمه، دانشگاه پیام نور، 1392
  14. Analysis of the Familiarity of Foreign Language Teachers with Influential
    Social Harms in Language Learning، دومین همایش زبان و مفاهیم علوم اجتماعی، دانشگاه تهران، 1392
  15. E-Lifestyle in EFL Course books: Case study of Top Notch
    Series، همایش مسائل آموزش زبان انگلیسی، دانشگاه ارومیه، 1391
  16. “Transcendental Syllabus” for General English Textbooks: Does Embracing
    Spirituals ReallyWork?، همایش مسائل آموزش زبان انگلیسی، دانشگاه ارومیه، 1391
  17. Iranian Students’ Tendency to American culture: A Comparative
    Study of Students of EFL Vs. Linguistics Students، همایش مسائل آموزش زبان انگلیسی، دانشگاه ارومیه، 1391
  18. Analysis of Arts Students’ Preferences about How to Learn
    Language: Reconsideration of the Plan, Resources, and Methods of English Language Teaching in
    Arts، همایش آموزش عالی هنر، دانشگاه هنر تهران، 1391
  19. Analysis of the Existence, Rate and Aspects of Religiosity among Iranian
    Students of English، دومین همایش ابعاد اجتماعی جامعه ایرانی
  20. Relationship between EFL Learners’ Perceived Social SelfEfficacy and their Foreign Language Classroom Anxiety، اولین همایش آموزش زبان و مطالعات بین رشته ای، دانشگاه فردوسی مشهد، 1391
  21. A New Model for the General English Textbooks’ Design:
    Inviting Philosophy to the Scene، اولین همایش آموزش زبان و مطالعات بین رشته ای، دانشگاه فردوسی مشهد، 1391
  22. Iranian EFL Learners’ Attitudes Regarding Ethical
    Considerations in Research and Assessment، دهمین همایش انجمن آموزش زبان و ادبیات انگلیسی ایران، دانشگاه شهید بهشتی، 1390
  23. A Comparative Analysis of the Attitudes of Humanities’
    Professors about some Challenging Cultural Concepts Presented in Current Books of English
    Language Teaching in Iran، اولین همایش زبان و مفاهیم علوم اجتماعی، دانشگاه تهران، 1390

 

مقالات منتشر شده در مجلات علمی داخلی و بین المللی

  1. Khodabandelou, R., Fathi, M., Amerian, M. & Fakhraie, M. R. (2021). A Comprehensive Analysis of the 21st Century’s research trends in English mobile learning: A bibliographic review of the literature. The International Journal of Information and Learning Technology (ISSN: 2056-4880) (in press)

 

  1. Amerian, M. & Marefat, F. (2019). Perceptions on EAP for Business: Fresh Findings from Academia and Workplace (DOI: 10.22099/JTLS.2019.31601.2610). Journal of Teaching Language
    Skills (ISNN: 2008-8191), 37(3), 1-50.

  2. Amerian, M. & Marefat, F. (2019). A Triangulated Study of Professional English Needs of University Graduates in Business and Economics in Today’s Iranian Business Sectors (DOI: 10.22108/ARE.2019.114847.1401). Applied Research on English Language (ISSN: 2322-5343), 8(2), 227.260.

  3. Khaleghinezhad, S. A., Shabani, M., Hakimzadeh, R., Shaker, H. N., & Amerian, M. (2016). Prediction of High School Students’ Life Satisfaction and Academic Performance Based on Locus of
    Control and Self-Esteem (DOI: 10.17795/intjsh-31924). International Journal of School Health (ISSN: 2383-1219), 3(3), 1-7.

  4. Amerian, M. & Sadeghi, A. R. (2015). Challenging Cultural Topics in ELT Books in Iran: Comparative Analysis of the Attitudes of Humanities’ Professors (in Persian). Journal of Iranian Social Studies (ISSN: 2008-3653), 8(3), 65-89.

  5. Fahim, M. & Amerian, M. (2015). First Language Acquisition: Revisiting the Social Interactionist Paradigm. Humanising Language Teaching (ISSN: 1755-9715), 17(3)
    Link: http://hltmag.co.uk/jun15/mart02.htm

  6. Fahim, M. &Amerian, M. (2015). Humanizing ELT Curriculum: Teachers’ Attitudes about the Role of “Divergent” Topics in Developing Critical Students. Humanising Language Teaching (ISSN: 1755- 9715), 17(1)

Link: http://hltmag.co.uk/feb15/mart04.htm

 

  1. Amerian, M. & Amerian, F. (2014). E-Lifestyle in EFL Course books: Case study of Top Notch Series, Procedia-Social & Behavioral Sciences (ISSN: 1877-0428), 98, 225-234.

  2. Amerian, M. (2013). A New Model for the General English Textbooks’ Design: Inviting Philosophy to the Scene. Humanising Language Teaching, (ISSN: 1755-9715), 15(4)
    Link:http://www.hltmag.co.uk/aug13/mart04.htm

  3. Farjami, H. &Amerian, M. (2013). The Relationship between Iranian EFL Learners’ Perceived Social Self-Efficacy and their Foreign Language Classroom Anxiety, Journal of English Language Teaching and Learning (ISSN: 2251-7995), 4(10), 77-103.
    Link:http://www.hltmag.co.uk/oct13/sart05.htm

  4. Amerian, M. (2013). Looking into the Closet: Worn-Out Jackets; New T-shirts! or An Evaluative Analysis of the Current Syllabi for TEFL, Humanising Language Teaching (ISSN:1755-9715),15(5)

  5. Amerian, M. (2012). A set of student articles in CELLS student magazine at Semnan University in my B.A. entitled: (a) Semiotics: Paradise Found! A Glance at a Blissful Area, What it is and Why it Matters, (b) Changing winds & Shifting sands; a truth about the history of language teaching methodology & (c) The Theory of Multiple Intelligences (MI) with focus on the Linguistic Intelligence

 

کتاب های منتشر شده

 

  1. Amerian, M. (2020) (Eds.). The Changing Face of ESP in Today’s Classroom and Workplaces. Vernon Press – ISBN: 3030329135
  2. Amerian, M. (2016). A Comprehensive Course in English. Tehran: Pishgaman-e-Parseh. – ISBN: 978-600-96865-2-0
  3. Amerian, M. (2012). Perceived Social Self-Efficacy and Foreign Language Classroom Anxiety: A Social Psychological Perspective to Language Learning and Teaching. Saarbrücken, Germany: Lambert Academic Publishing (LAP) – ISBN: 978-3-8433-5937-5

 

«برای اطلاع از نحوه ثبت نام در دوره، کلیک کنید»

طول دوره: 10 جلسه 1/5 ساعتی

مدرس دوره: محمد عامریان

شهریه دوره: 6،000،000 ریال (ششصد هزار تومان)

کد تخفیف 40 درصد ویژه دانشجویان دانشگاه صداوسیما: iribu1403

کد تخفیف 20 درصد ویژه دانشجویان دانشگاه‌های دیگر: stude1403

کد تخفیف 20 درصد ویژه بازنشستگان و کارکنان سازمان صداوسیما و خانواده محترم ایشان: iribo1403

---------------------------------

هدف از برگزاری دوره:

هدف این دوره، آشنایی شرکت کنندگان با مبانی حوزه علوم ارتباطات و مفاهیم کلّی مرتبط با رسانه بر اساس مدل EGOP (انگلیسی برای اهداف شغلی عمومی) خواهد بود. سرفصل های دوره شامل پوشش ضروری ترین مفاهیم و موضوعات مربوطه بوده و فعالیت های کلاسی در دوره عمومی‌بیشتر حول محور مهارت خواندن و درک مطلب/مهارت ترجمه (با استفاده از منابع نیمه تخصصی معتبر حوزه ارتباطات و رسانه و نیز نمونه اخبار، گزارش، تفاسیر و گفتگوهایی از رسانه‌های مکتوب و آنلاین) می‌باشد. ضمنا بنا به نیاز و ضرورت، مجموعه ای از واژگان و اصطلاحات این حوزه نیز تدریس خواهد گردید. همچنین، ماهیت دوره مشارکتی بوده و شامل تمرین‌ها، فعالیت ها و تکالیف نظری و عملی (ترکیبی) مختلف خواهد بود.  

مهارتی که دانش آموخته، در پایان دوره قادر به انجام آن خواهد بود:

این دوره در واقع پیش درآمدی بر دوره تخصصی در همین حوزه است. بنابراین، انتظار می رود شرکت کنندگان در پایان دوره قابلیت خواندن، درک مطلب و ترجمه مدیوم های مکتوب رسانه ای (شامل روزنامه، مجلّه، وب سایت های خبری، خبرگزاری‌ها و ...) را کسب کنند تا در ادامه، با اضافه شدن حوزه‌های شفاهی (شنیدن و صحبت کردن) و نگارش در ادامه، بتوانند نیازهای خود را به صورت همه جانبه رفع نموده و در صورت تمایل، در رسانه‌های مختلف فعالیت تخصصی در حوزه بین المللی داشته باشند.

پیش نیازهای دوره:

داشتن سطح متوسط در زبان انگلیسی عمومی (احراز از طریق آزمون کتبی و مصاحبه شفاهی) و علاقمندی به حوزه رسانه

تجهیزات، لوازم و فضاهای تخصصی مورد نیاز برای اجرای دوره:

کتاب و جزوه به صورت چاپی یا الکترونیکی

سرفصل دوره:

جلسه اول:

رسانه (Media) و رسانه‌های ارتباط جمعی (Mass Media)

جلسه دوم:

تاریخ و تحول علم ارتباطات (History of Communication)

جلسه سوم:

چاپ و رسانه‌های مکتوب (Publishing & Written Media)

جلسه چهارم:

پخش، رادیو و تلویزیون (Broadcasting, Radio & Television)

جلسه پنجم:

سینما و مطالعات فیلم (Cinema & Film Studies)

جلسه ششم:

اینترنت و بلاگ (Internet & Blog)

جلسه هفتم:

بازی‌های ویدیویی (Video Games)

جلسه هشتم:

روابط عمومی (Public Relations)

جلسه نهم :

فناوری‌های اطلاعاتی و ارتباطی (ICT)

جلسه دهم :

جمع بندی مباحث و مرور دوره

«برای اطلاع از نحوه ثبت نام در دوره، کلیک کنید»

 

امتیاز شما