حاشیه خبر:
استاد محمد عامریان:
افتخارات علمی
رتبه اول مقطع دکتری، دانشگاه علامه طباطبایی-تهران، معدل کل: 18.64
رتبه ممتاز مقطع کارشناسی ارشد
رتبه ممتاز مقطع کارشناسی
عضویت ها
انجمن آموزش زبان و ادبیات انگلیسی ایران
انجمن زبان شناسی ایران
انجمن روان شناسی ایران
انجمن جامعه شناسی ایران
انجمن مطالعات برنامه درسی ایران
انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطات
تحصیلات
1398-1392 مقطع دکتری – رشته آموزش زبان انگلیسی، دانشگاه علامه طباطبایی
1391-1389 مقطع کارشناسی ارشد – رشته آموزش زبان انگلیسی
1389-1384 مقطع کارشناسی – رشته زبان و ادبیات انگلیسی
سوابق کاری
تدریس دروس زبان پیش نیاز (کارشناسی)، زبان عمومی (کارشناسی)، زبان تخصصی تهیه کنندگی (کارشناسی ارشد)، زبان تخصصی تولید سیما 1 و 2 (کارشناسی ارشد)، زبان تخصصی ادبیات نمایشی 1 و 2 (کارشناسی ارشد)، زبان تخصصی مطالعات رسانه – رادیو و تلویزیون (دکتری)، دانشگاه صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران، مهر 1399 تا کنون
طرّاح و مجری دوره الکترونیکی و ترکیبی (Blended) آموزش زبان کارکنان و مدیران شرکت ملّی نفت ایران – 1397 تا 1398
تدریس دروس تخصصی رشته های مترجمی زبان انگلیسی و زبان و ادبیات انگلیسی (خواندن و درک مفاهیم 1 و 2 و 3، دستور و نگارش 1 و 2، فنون یادگیری زبان، خواندن پیشرفته، خواندن متون مطبوعاتی) و دروس زبان انگلیسی عمومی و تخصصی رشته های دیگر در دانشکده های مختلف دانشگاه علامه طباطبایی – 1393 تا 1399
تدریس دروس زبان انگلیسی دانشگاه صنعتی شریف، 1397-1396
طرّاح و مدرّس دوره های زبان انگلیسی برای اهداف ویژه (تجاری، اداری، بین الملل) در شرکت ها و سازمان های مختلف کشور در شهر تهران – 1394 تا 1399
مترجم شفاهی همزمان کنفرانس های بین المللی در حوزه های مالی، تجاری و انرژی در سازمان های مختلف کشور در شهر تهران – 1396 تا 1399
تدریس در مجموعه برنامه های ویدیویی آموزش زبان انگلیسی موسسه پارسه برای داوطلبان آزمون سراسری، 1394
ترجمه مدخل های متعدد از دانشنامه «روش های تحقیق کیفی» با همکاری با پژوهشگاه آموزش و پرورش، 1395-1394
عضو کمیته اجرایی سومین کنفرانس آموزش زبان انگلیسی در دانشگاه علامه طباطبایی (ATU-ELT3)، 1394
تدریس چهار دوره 120 ساعته کلاس زبان تافل برای دانشجویان دوره دکتری دانشگاه علامه طباطبایی، 1396-1394
برگزاری کارگاه آموزشی 40 ساعته (10 هفته) «روش های یادگیری زبان انگلیسی» برای دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی، 1396
تدریس زبان انگلیسی به پزشکان و پرستاران، مرکز طبّی کودکان (بیمارستان امام خمینی (ره))، تابستان 1394
مترجم مجله علمی-پژوهشی «سیاست متعالیه» (وابسته به دفتر مطالعات سیاسی حوزه علمیه قم)، 1395-1393
تدریس زبان انگلیسی، دانشگاه علوم انتظامی امین، 1395-1394
تدریس در دانشگاه های پیام نور و غیرانتفاعی، 1395-1391
خبرنگار و مسئول حوزه استانی خبرگزاری دانشجو (snn.ir) از آبان 1385 تا آبان 1390 همزمان با تحصیل در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد
کارگاه های رسانه ای
1. مهارت های رسانه، دانشکده خبر (خبرگزاری جمهوری اسلامی)، 1387
خبرنگاری سطح 1 و 2، خبرگزاری دانشجو، 1387-1386
خبرنگاری، سطح 1، باشگاه خبرنگاران جوان (صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران)، 1384
شرکت در همایش های علمی ملّی و بین المللی
نخستین همایش ملّی رسانه ملّی و مکتب سلیمانی، 14 و 15 دی 1399، مرکز همایش های بین المللی صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران
نخستین همایش رسانه ملّی و تبلیغات بازرگانی، 23 و 24 آذر 1399، مرکز همایش های بین المللی صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران
The 8th Conference on Issues in ELT in Iran (IELTI-8)، دانشگاه تهران، 1396
The second international conference on The Need for Dialogue in Humanoities: Globalizing Humanities and Social Sciences، دانشگاه خوارزمی و پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، 1394
SELT Sharif Conference، دانشگاه صنعتی شریف،1394
Necessity of Dialogue in Human Sciences: Inter-Disciplinary Studies، دانشگاه خوارزمی، 1394
The 3rd ATU-ELT Conference، دانشگاه علامه طباطبایی، 1394
The 2nd Conference on Interdisciplinary Approaches to Language Teaching, Literature and Translation Studies، دانشگاه فردوسی مشهد، 1393
The 9th Iranian Conference on Linguistics، دانشگاه علامه طباطبایی، 1392
Regional Conference on Translation Studies: Fields and Challenges، دانشگاه پیام نور، 1392
The 3rd Congress on “Linguistics and Interdisciplinary Studies”، دانشگاه الزهرا، 1392
The International Conference on Current Trends in ELT: Putting the Learner in the Spotlight,، دانشگاه ارومیه، 1392
The 1st National Conference on Higher Education in Arts، دانشگاه هنر تهران، 1391
The 1st Conference on Language Learning and Teaching: An Interdisciplinary Approach (LLT-IA)، دانشگاه فردوسی مشهد، 1391
The 10th International TELLSI Conference (Teaching Language and Literature Society of Iran)، دانشگاه شهید بهشتی، 1390
The National Conference on Language and Concepts of Social Sciences، دانشگاه تهران، 1390
The First Annual Conference on Challenges and Necessities of Regarding Culture in the Quality of Teaching Foreign Languages، دانشگاه تهران، 1390
The First International Conference on Iran’s Dialects at Desert Areas، دانشگاه سمنان، 1389
ارائه مقاله در همایش های علمی ملّی و بین المللی
عامریان، م. و حمیدی، ع. (1399). اعتراف بزرگ: بررسی بازتاب شخصیت حقیقی سردار قاسم سلیمانی در رسانه ها و نزد متفکّران غربی، نخستین همایش ملّی رسانه ملّی و مکتب سلیمانی، 14 و 15 دی 1399، مرکز همایش های بین المللی صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران
عامریان، م. و نامجوفرد، ف. (1399). بررسی واکنش رسانه های مهم بین المللی انگلیسی زبان به شهادت سردار سلیمانی و نحوه پوشش این رویداد توسط آنها، نخستین همایش ملّی رسانه ملّی و مکتب سلیمانی، 14 و 15 دی 1399، مرکز همایش های بین المللی صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران
بررسی ویژگی های نشانه شناسی «روایت» در تبلیغات تلویزیونی بانکی: مطالعه تطبیقی آگهی های تلویزیونی ایران و شبکه های انگلیسی زبان، همایش رسانه ملی و تبلیغات بازرگانی، دانشگاه صداوسیما، 1399
Developing a Profile of Profession-Oriented EAP Needs of Iranian University Students in Business and Economics: A Triangular Approach، دانشگاه پادوا، ایتالیا، 1398
Professional English Needs of University Graduates in Business and Economics in Today’s Iranian Business Sectors، سومین همایش انجمن مدرسان زبان انگلیسی، دانشگاه لیورپول، انگلستان، 1398
Academic English for Occupational Purposes: The Case of Iranian Business Sectors، دانشگاه جرجیا، آمریکا، 1397
Professional Needs Vs. Existing Feeds: Any Match between EAP Curricula for Business and Economics and Real Needs of the Market?، همایش آموزش زبان انگلیسی، دانشگاه تهران، 1396
The Role of Teaching English in Globalizing Humanities and Social Sciences، دومین همایش ضرورت گفتگو در علوم انسانی، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، 1396
A Forgotten World: Learner Autonomy in EFL Textbooks، دانشگاه علامه طباطبایی، 1395
A Forgotten World: Learner Autonomy in EFL Textbooks، اولین همایش ضرورت گفتگو در علوم انسانی، دانشگاه خوارزمی، 1394
Comparative Critical Discourse Analysis of Iranian and International TV Banking Advertisements، دومین همایش آموزش زبان و مطالعات بین رشته ای، دانشگاه فردوسی مشهد، 1393
Reviewing the Visualization Strategies in EFL “Research” Course Book of Payam-e-Noor university: An Argument for the Development، همایش منطقه ای مطالعات ترجمه، دانشگاه پیام نور، 1392
Evaluation of Payam-e-Noor university Guide Books: Targeting EFL “Writing” Courses، همایش منطقه ای مطالعات ترجمه، دانشگاه پیام نور، 1392
Analysis of the Familiarity of Foreign Language Teachers with Influential Social Harms in Language Learning، دومین همایش زبان و مفاهیم علوم اجتماعی، دانشگاه تهران، 1392
E-Lifestyle in EFL Course books: Case study of Top Notch Series، همایش مسائل آموزش زبان انگلیسی، دانشگاه ارومیه، 1391
“Transcendental Syllabus” for General English Textbooks: Does Embracing Spirituals ReallyWork?، همایش مسائل آموزش زبان انگلیسی، دانشگاه ارومیه، 1391
Iranian Students’ Tendency to American culture: A Comparative Study of Students of EFL Vs. Linguistics Students، همایش مسائل آموزش زبان انگلیسی، دانشگاه ارومیه، 1391
Analysis of Arts Students’ Preferences about How to Learn Language: Reconsideration of the Plan, Resources, and Methods of English Language Teaching in Arts، همایش آموزش عالی هنر، دانشگاه هنر تهران، 1391
Analysis of the Existence, Rate and Aspects of Religiosity among Iranian Students of English، دومین همایش ابعاد اجتماعی جامعه ایرانی
Relationship between EFL Learners’ Perceived Social SelfEfficacy and their Foreign Language Classroom Anxiety، اولین همایش آموزش زبان و مطالعات بین رشته ای، دانشگاه فردوسی مشهد، 1391
A New Model for the General English Textbooks’ Design: Inviting Philosophy to the Scene، اولین همایش آموزش زبان و مطالعات بین رشته ای، دانشگاه فردوسی مشهد، 1391
Iranian EFL Learners’ Attitudes Regarding Ethical Considerations in Research and Assessment، دهمین همایش انجمن آموزش زبان و ادبیات انگلیسی ایران، دانشگاه شهید بهشتی، 1390
A Comparative Analysis of the Attitudes of Humanities’ Professors about some Challenging Cultural Concepts Presented in Current Books of English Language Teaching in Iran، اولین همایش زبان و مفاهیم علوم اجتماعی، دانشگاه تهران، 1390
مقالات منتشر شده در مجلات علمی داخلی و بین المللی
Khodabandelou, R., Fathi, M., Amerian, M. & Fakhraie, M. R. (2021). A Comprehensive Analysis of the 21st Century’s research trends in English mobile learning: A bibliographic review of the literature. The International Journal of Information and Learning Technology (ISSN: 2056-4880) (in press)
Amerian, M. & Marefat, F. (2019). Perceptions on EAP for Business: Fresh Findings from Academia and Workplace (DOI: 10.22099/JTLS.2019.31601.2610). Journal of Teaching Language Skills (ISNN: 2008-8191), 37(3), 1-50.
Amerian, M. & Marefat, F. (2019). A Triangulated Study of Professional English Needs of University Graduates in Business and Economics in Today’s Iranian Business Sectors (DOI: 10.22108/ARE.2019.114847.1401). Applied Research on English Language (ISSN: 2322-5343), 8(2), 227.260.
Khaleghinezhad, S. A., Shabani, M., Hakimzadeh, R., Shaker, H. N., & Amerian, M. (2016). Prediction of High School Students’ Life Satisfaction and Academic Performance Based on Locus of Control and Self-Esteem (DOI: 10.17795/intjsh-31924). International Journal of School Health (ISSN: 2383-1219), 3(3), 1-7.
Amerian, M. & Sadeghi, A. R. (2015). Challenging Cultural Topics in ELT Books in Iran: Comparative Analysis of the Attitudes of Humanities’ Professors (in Persian). Journal of Iranian Social Studies (ISSN: 2008-3653), 8(3), 65-89.
Fahim, M. & Amerian, M. (2015). First Language Acquisition: Revisiting the Social Interactionist Paradigm. Humanising Language Teaching (ISSN: 1755-9715), 17(3) Link: http://hltmag.co.uk/jun15/mart02.htm
Fahim, M. &Amerian, M. (2015). Humanizing ELT Curriculum: Teachers’ Attitudes about the Role of “Divergent” Topics in Developing Critical Students. Humanising Language Teaching (ISSN: 1755- 9715), 17(1)
Link: http://hltmag.co.uk/feb15/mart04.htm
Amerian, M. & Amerian, F. (2014). E-Lifestyle in EFL Course books: Case study of Top Notch Series, Procedia-Social & Behavioral Sciences (ISSN: 1877-0428), 98, 225-234.
Amerian, M. (2013). A New Model for the General English Textbooks’ Design: Inviting Philosophy to the Scene. Humanising Language Teaching, (ISSN: 1755-9715), 15(4) Link:http://www.hltmag.co.uk/aug13/mart04.htm
Farjami, H. &Amerian, M. (2013). The Relationship between Iranian EFL Learners’ Perceived Social Self-Efficacy and their Foreign Language Classroom Anxiety, Journal of English Language Teaching and Learning (ISSN: 2251-7995), 4(10), 77-103. Link:http://www.hltmag.co.uk/oct13/sart05.htm
Amerian, M. (2013). Looking into the Closet: Worn-Out Jackets; New T-shirts! or An Evaluative Analysis of the Current Syllabi for TEFL, Humanising Language Teaching (ISSN:1755-9715),15(5)
Amerian, M. (2012). A set of student articles in CELLS student magazine at Semnan University in my B.A. entitled: (a) Semiotics: Paradise Found! A Glance at a Blissful Area, What it is and Why it Matters, (b) Changing winds & Shifting sands; a truth about the history of language teaching methodology & (c) The Theory of Multiple Intelligences (MI) with focus on the Linguistic Intelligence
کتاب های منتشر شده
Amerian, M. (2020) (Eds.). The Changing Face of ESP in Today’s Classroom and Workplaces. Vernon Press – ISBN: 3030329135
Amerian, M. (2016). A Comprehensive Course in English. Tehran: Pishgaman-e-Parseh. – ISBN: 978-600-96865-2-0
Amerian, M. (2012). Perceived Social Self-Efficacy and Foreign Language Classroom Anxiety: A Social Psychological Perspective to Language Learning and Teaching. Saarbrücken, Germany: Lambert Academic Publishing (LAP) – ISBN: 978-3-8433-5937-5
«برای اطلاع از نحوه ثبت نام در دوره، کلیک کنید»